Sunday, August 19, 2012

Tsirkus on linnas

Esialgu olin ma oma kontori külje alla kolinud tsikuse tõttu isegi veidi elevil - uhked tsirkusetelgid, öine tulevärk ja punane vaip sissepääsu ees. Igasugune elevus lahtus aga kohe, kui ma nägin telkide taga asuvaid tibatillukesi puure, kus lösutasid tiigrid, lõvid ja karud. Jah, kunagi oleks ma ehk tõesti tahtnud tsirkusesse minna. Kunagi oleksin ma vist isegi härjavõitluse üle elanud. Aga tundub, et koos kogunevate aastatega muutun ma loomade väärkohtlemise osas aina tundlikumaks ning tsirkusesse ma oma jalga enam kunagi tõsta ei taha. Pigem panustan edaspidi lõbustusparkidele. Samas ei suuda ma siiani ära otsustada, mida ma loomaaedadest arvan. 
Täna on muide Hollandis üks aasta kuumimaid päevi ning sooja lubatakse kuni 33 kraadi. Eile käisin ma Amsterdami külje all asuvas Haarlemis tšillimas ning täna satun ma loodetavasti mõne veekogu äärde (kui härra hispaanlane minu äärmiselt selgetest vihjetest ikka aru sai). Plaani selleks, kuidas ma seal koos 16 miljoni hollandlasega oma koha eest päikese all võitlema pean, mul veel ei ole.

6 comments:

  1. Jagan su arvamust seoses tsirkustega. Looma elu peaks mööduma ikka looduses, mitte väikeses puuris ja mööda ilma ringi rännates ja õpitud masinlikke trikke tehes. Põhimõttelisest ei taha enam tsirkusesse minna.
    Loomaaiaga on jah pisut keerulisemad lood, sealsamas kui mul on alati kahju kiskjatest ja karudest, kes elavad Tallinna Loomaaias igivanades väikestes puurides, on mul natuke ka hea meel, et minu ja kõigi teiste piletiraha eest on neil äkki üks päev paremad elutingimused..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kusjuures, kui ma loomaaeda mainisin, siis ma just mõtlesin ka kohe Tallinna loomaaia kiskjate peale. Samas, mõnel teisel loomal pole seal jälle väga viga. Loodame, et varsi jõuab järg ka lõvide-tiigrite-karude kätte.

      Delete
  2. Kuumast rääkides siis ma läksin täna hommikul Panheeli randa. Või noh, me siin lõuna Limburgis peame ühe väikse järvega leppima.. esiteks oli seal meeletu järjekord (mida meil küll õnneks õnnestus vältida, 2h järjekorras poleks küll oodanud, et ujuma saada) ja seetõttu oli seal massiliselt inimesi.. ala pole just eriliselt suur ka. Nii, et tuttav tunne..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahhh, siis ma ei tohiks üldse vinguda! Rannale mahtus ja vette mahtus ja.. ma olen vist lihtsalt Eesti randadega ära hellitatud. Kodus olles Lohusalu randa minnes ka vahel vaatan, et oi, täna nii täis - lausa nii 30 inimest.

      Delete
  3. Well-well, Eesti randadest niipalju, et mina näiteks sel aastal merre ujuma ei saanduki. Rannas käsisin, järvedes ja jõgedes ujumas isegi ka, aga meri ja õhk paraku ka ei jõudnudki minu mõistes piisavalt soojaks minna. Te käsite ikka vees ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. No Karin, kuidas siis nii? Mina jõudsin sel suvel ikka päris mitu korda Eestis ujumas käia ja nii meres kui järves ja täitsa ujutav oli. Aga seekord Zandvoortis jõudsin ka vette jaa, ent Eesti ujumiskohad on ikka oluliselt puhtama veega.

      Delete