Sunday, January 29, 2012

Restoraninädal

Paar nädalat tagasi kuulsin ma võimalusest restoraninädala raames 10€ eest süüa saada ja kuna süüa mulle meeldib ja restoranis käia ka, otsustasin olukorra kohe ära kasutada. Restoranide valikul hispaanlane erilist sõnaõigust ei saanud, samamoodi nagu ei tulnud kõne alla ka restorani külastusest keeldumine. Ega ta tegelikult väga ei protesteerinud ka, sest igasuguse vastupanu elimineerimiseks otsustasin ma seekord suuremeelne olla ja ise arve kinni maksta. Kuna ma Amsterdami restorane eriti ei tunne, valisin ma nimekirjast esimese, mille kirjelduses seisid sõnad õdus ja romantiline. Ja kuigi härra lõunamaalane otsustas mind valikukriteeriumide tõttu esiteks veidi narrida, jäi tal suu kohe lukku, kui ta menüüst jaanalinnu leidis. Seega oli asi otsustatud. Neljapäeval peale tööd seadsimegi sammud de Struisvogel'isse, et restoraninädalat ikka korralikul kombel nautida. Ent juba ukse peal kõõludes ja oma järge oodates sain ma aru, et vähemalt tolle restorani puhul oleks õdusa asemel palju paremini sobinud imetilluke ja kitsas. Veidi hiljem kui too ruum juba inimesi puupüsti täis oli ja me suhtlemiseks teineteise peale peaaegu et karjuma pidime, sain ma ka romantilise nimekirjast maha tõmmata. Üllatusi jagus sellesse õhtusse muidugi rohkem, sest restoraninädala menüüd uurides tuli välja, et odavam pakkumine jaanalindu ei sisaldagi. Üritasime kurvastusest üle olla ning tellisime selle asemel carpacciot, paté'd, metsloomaguljašši ja trühvlipastat. Magustoiduks otsustas härra pankur endale juustuvaliku tellida - ning seda vaid põhjusel, et too olla tavamenüüs kõige kallima hinnaga. Hiljem arvet makstes pidin ma tõdema, et 53€ lõppsumma on kaugel sellest 'soodukast', mida ma sinna otsima olin läinud, ent samas tundus ka tobe koonerdama hakata ja veini asemel kraanivett küsida. Nojah, ja kokkuvõttes hoidsin ma kokku umbes 13€, sest tavalise 23,5€se kolmekäigulise menüü eest maksin ma 17€ ning vein oli loomulikult oma tavapärases hinnas. Tõe huvides pean ma muidugi mainima, et toit oli tegelikult hea - ent järgmisel korral peaksin ma oma entusiasmi veidi vaos hoidma ja kontrollima, mis selles suurepärasena kõlavas pakkumises ikka sees on.

No comments:

Post a Comment