Saturday, February 18, 2012

De Krat

Umbes paar nädalat tagasi soovitati mulle kratti (de krat - kast), mis pidi olema suurepärane 'leiutis' laiskadele inimestele. Mitte, et ma just nüüd nii üle mõistuse laisk oleks, aga mu iganädalane visiit Albert Heijni on mind surmani ära tüüdanud, sest valik on nädalast-nädalasse sama ja tomatid maitsevad nagu kummipallid. Pealegi olen ma viimasel ajal küllalt heas toitumuses olnud, nii et suurem hulk juurvilja teeks kindlasti ka rannailmaks ettevalmistamise tunduvalt lihtsamaks. Kiire külaskäik veebilehele kruvis mu põnevuse nii üles, et tegin pikemalt mõtlemata tellimuse neljale kastile, mis nüüd järgemisi kahenädalaste vahedega mu ukseni saabuma hakkavad. Valida on kahe krati vahel - tavaline ja ekstra. Tavaline sisaldab umbes kaheksat sorti juurvilju, tükki liha või kala ning üllatuskomponenti nagu munad või juust. Ekstra sisaldab vähem rohelist ning rohkem liha ning üllatuskomponente. Loomulikult võib valida ka krati suuruse vahel, ent mina valisin esialgu kõige odavama ja tagasihoidlikuma - ent ka selle hind - €25 - suutis härra hispaanlase kulme kergitama panna.
Igatahes olin ma täna hommikul varakult valmis oma esimest kratti tervitama ning kell 8:30 oli kastiga poiss ilusasti ukse taga. Laupäeva hommiku kohta küll veidi vara, ent ma olin liialt elevil, et sellise pisiasja pärast pahane olla. Esimene pilk oma juurviljakuhjale pani mind küll veidi pead raputama, ent õnneks aitas Google mul kiirelt salapäraste elementide eestikeelsed nimed selgeks teha. Mida mu esimene kast siis sisaldas? Punt sellerit (mitte just minu lemmik), pool tosinat pirni (aga selliseid, mida peab küpsetama, Hollandis kutsutakse neid stoofperen'iteks), neli piimjuurt, pakike rucolat ning teine rediseidusid, üks salati- ja üks savoy kapsa pea, üks piparmünditaim, kaks kaalikat, 200g vasikahakkliha, liiter talujogurtit ning sai. Kokkuvõttes üks päris uhke kastitäis asju, millest ma nii mõndagi oma elus veel kasutanud pole. Loomulikult lõin ma kohe esimese asjana saiale hambad sisse (aga alles peale seda, kui see oli kiirelt ahjus peesitamas käinud) ja oo mis mõnus sai see veel on. Ilmselt saan ma oma tervislikule juurikadieedile minna alles siis, kui sai on hävitatud (aga õnneks on 50% sellest missioonist juba tehtud).
Muide, see pildil olev kratt ei ole minu oma (aga võiks olla minu oma juba näiteks ülejärgmisel nädalal). Aga sai on küll sama.

No comments:

Post a Comment