Sunday, March 10, 2013

Hollandi lepingud

Kunagi augustis sõlmisin ma oma toonase kodu juures asuva spordiklubiga kuuekuuse lepingu. Käisin oma viis kuud ära, kolisin kuuendal ning eeldasin, et selle asutusega on nüüd kõik. Kuni ma ühel hetkel avastasin, et minu pangaarvelt on läinud uus summa seitsmenda kuu ettemakseks. Kuna klubi mu telefonikõnedele ja e-mailidele ei vastanud, tormasin lõpuks sinna ise kohale, et oma nördimust avaldada. Ja mis siis selgus? Kuuekuuline leping tähendab Hollandis hoopis muud kui see Eestis tähendaks. Kui Eestis on kuus kuud kuus kuud, siis Hollandis on kuus kuud lõpmatu arv kuid, juhul kui sa unustad oma lepingu ära lõpetada. Kuna mulle keegi lepingu sõlmimisel mitte mingit hoiatust ei andnud, ei osanud ma sellist loogikavastast lahendust üldse oodata. Ja kuigi spordiklubi esindaja üritas seda kõike minu kaela ajada, selgitades, et lepingu taga oli see ju kõik väikeses kirjas hollandi keeles olemas, soostus ta siiski lepingu koha peal lõpetama. Ning mina marssisin minema soovitusega järgmine kord välismaalastega ettevaatlik olla ning neile kõik puust ja punasest selgeks teha, sest Hollandi loogika ei võrdu kohe kindlasti alati mitte ülejäänud Euroopa loogikaga. Edaspidi olen ma muidugi igasuguste lepingute sõlmimise koha pealt palju targem.

1 comment:

  1. see on mingi hollandi spordiklubide eripära oma kliente kottida! mul on olnud samasugune olukord (fitness first) ja paaril sõbrannal ka (club sportives), ainult selle vahega, et ma maksin neile veel mitu kuud peale. vahepeal kaotati mu avaldusi ja asju ja lõpus viitasid kõik ka pika näpuga kõige pisemale hollandikeelsele tekstile lepingus, kusjuures neil endal on sadu välismaalastest kliente. peale seda jama ma ausalt öeldes ei julgenudki enam kuhugi astuda ja sõitsin lihtsalt pikemaid tiire rattaga :)

    väiksemates (jooga jne) klubides on kindlasti parem mentaliteet, aga need suured ketid on küll veits kriminaalid...

    ReplyDelete